Thursday, December 21, 2017

Entri pertama dan terakhir 2017

Beristigfar apabila mula sedari entri terakhir di blog ini pada bulan Mei tahun 2016. Dan sekarang, tinggal beberapa hari lagi, hampir menjengah tahun 2018.

Dengan itu, mudah bagi aku jika aku rumuskan saja apa yang aku dah lalui dan kecapi selama tidak mencoret di sini.

Aku masih bekerja di syarikat yang sama sejak tahun 2015. Belum lagi ada rezeki untuk dinaikkan sebarang pangkat. Lagipun awal Disember 2016 tu, aku dengan gembira, menikmati cuti bersalin selama 5 bulan. Jadi hanya pada bulan Mei, baru mulakan tugas. Tak sempat nak tonjolkan kelebihan diri. Malah kerap pula ambil cuti untuk temankan anak. Hehee.

Hubungan aku sesama mertua, so-so je. Bukan tak cuba nak perbaiki, tapi ada masa, aku tak mampu untuk berbaik sangat dengan mertua. Bila terlebih baik, ada pihak yang akan terasa. Aku akui sejak berumahtangga ni, tak mudah untuk senangkan hati semua pihak. Masing-masing pentingkan diri sendiri, tapi tak fikirkan perasaan kami yg sebagai anak menantu ni. Aku dan suami cuba untuk bersikap adil antara kedua keluarga. Tapi seadil mana kami buat pun, masih lagi ada perasaan syak wasangka. Yang keluarga sini mengandaikan keluarga yg sana mendapat layanan lebih. Keluarga sana pun mengandaikan sedemikian. Padahal macam la kami ni keluarga yang ada-ada sangat untuk melebihkan wang ringgit sampai kenyang pecah perut.

Kawan aku yang sorang tu, namanya Azira Aziz pun tak kahwin lagi sampai sekarang.

Eh! Terupdate pasal tu pulak.

Malas plak nak update pasal lain.

Tapi yang aku tau, ada Magnum Cafe kat IPC Shopping Centre. Kalau tak dapat aiskrim kat situ, dapat aiskrim Snickers kat BIG pun ok dah!






No comments:

Post a Comment

Kongsikan apa yang awak rasa! Positif atau tidak, aku tak amik kisah!
Share your thought! Positive or negative, I really don't mind!