small advertisement

Thursday, January 02, 2014

hantar anak sekolah

"Akak, mana abg r**** ni?"
"Hantar anak sekolah"

"Akak, mana akak n*** ni?"
"Hantar anak sekolah"

"Akak s***** ni cuti ke?"
"Hantar anak sekolah"

"Akak, semua orang cuti, akak tak cuti?"
"Akak cuti petang, hantar anak sekolah jugak"

Lama kelamaan baru sedar.
Yang kerja harini semuanya yang masih muda-muda, yang berstatus single, yang masih belum punya anak yang layak ke sekolah.

Agaknya kalau aku cuti arini, boleh buat sebab anta 'anak' sedara pergi sekolah tak? Anak jugak tu walaupun anak orang! Hahaha!





Sigh!
Tak lawak pun.
Lagi-lagi keja time mood blues nih.

4 comments:

  1. Za, sama macam aku tadi. Staff pejabat depan semua cuti hantar anak. Aku cakap kat diri sendiri ni kalau org tanya aku tak hantar anak aku cakap aje, saya ada hubby yang sangat sayang saya. Hal anak² dia uruskan semua. Hahaha. Itu jawapan dongeng.

    Jawapan sebenar aku cakap la, nak hantar anak ke mana? Semua anak² memang ikut saya pun ke mana saya pergi. Anak rambut, anak tekak, anak bulu mata, semua ikut saya.

    Hahahah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik jawapan kau ta!

      tapi aku sweet 18 lagi. memang tak dpt soalan camtu kot. memang aku jwp anta adik la kn!

      Delete
  2. Situasi yang sama berlaku kat opis aku sambil aku berilusi... Nanti anak aku pi sekolah macam mana pula la gayanya. Aku takut jenuh aku dengan hubby aku pujuk dia balik rumah je sebab kat rumah tak ada kawan ramai2 yang boleh main sama-sama. Aku dengan hubby aku pulak ber'out-station' secara berganti-ganti.. Argh.. kesiannya anak aku. Tapi nak buat cmne, mami & dedi kena kerja keras. Setiap tahun semua harga barang naik. Hmmm...

    ReplyDelete
  3. serah bab ilusi kt kau. all out ilusinya. hahah!

    aku dh lalui part tkda kawan rmai2 nk main msa kecik dulu, so last2 anta aku kt tok sbb kes kesian.

    ReplyDelete

Hello!