small advertisement

Friday, December 20, 2013

pilihan dan keputusan

Setiap pilihan yang terjana, datangnya dari sendiri.
Setiap pilihan yang diusul, ditapis oleh diri sendiri

Tak mungkin adanya pilihan
Yang bernadakan 'aku tiada pilihan'
Tapi sedangkan kau yang mengadakan pilihan itu

Keputusan datang dari pilihan tadi
Keputusan yang dijana, datang dari pilihan itu

Pilihan dan keputusan
Dua-dua datangnya dari hati
Hati yang memilih
Hati yang membuat keputusan

Mana mungkin kau salahkan dia
Mereka atau pilihan yang tiada itu

Tipu!
Sebab kau sedang cuba menyalahkan mereka
Atas keputusan yang dibuat

Bertanggungjawablah dengan keputusan dari pilihan itu
Supaya masyarakat lebih memandang mulia keputusan itu

7 comments:

  1. haha! aku ok! thanx! mood nyampah dgn org sebelah, boleh cmtu..

    ReplyDelete
  2. Nyampah? kalau aku tak nyampah, takut dan ngeri ada la. orang sebelah wei. bukan orang penuh tau.

    ReplyDelete
  3. hahaa! demn it! klau org sebelah yg tu, mmg aku mroyan lama dh. xde nk kluar madah2 cmtu..

    P/s: smpat lg bahan aku tu

    ReplyDelete
  4. okay apa, at least kau gelak. hahaha.

    ReplyDelete
  5. thanx t.a.t.a...
    tp org kt sebelah aku ni suka bikin panas secara halus

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya secara halus lebih teruk kesannya dari secara kasar.

      Delete

Hello!