small advertisement

Tuesday, October 22, 2013

si dia dan awal

Si dia keja sales consultant selalu sangat attend customer yang datang dari pelbagai lapisan masyarakat, dari yang kepochi, datang dari kampung, nyah, gay, miskin tapi berlagak kaya, bodoh sombong, artis-artis filem dan drama, orang kenamaan, dan macam-macam lagi.

Aku sendiri pun selalu attend customer-customer yang macam tu, tapi taklah seramai yang pernah si dia attend. Dua-tiga bulan yang lepas, aku attend si artis, Awal untuk dia return barang-barang yang dia salah beli. Aku pun story dengan si dia, pasal Awal. Excited sebab rupa dan personaliti Awal tak banyak berbeza dengan yang ditonjolkan dalam media dan secara lansung. Excited jugak sebab tak sangka artis macam dia, sangat polite.

Selepas beberapa ketika, si dia pulak cerita, yang si dia tolong buat order untuk Awal. Si dia tak se'excited' aku, mungkin sebab si dia dah biasa ataupun jenis tak kisah jumpa retis-retis ni. Berkali-kali jugak si dia cerita yang si dia selalu attend Awal untuk buat order. Bagi aku, maybe Awal dah biasa dan senang dengan cara si dia, sampaikan ada beberapa kawan mencari si dia untuk buat order, yang diperkenalkan oleh Awal.

Ahad lepas, kami ke Ikano. Sementara aku settlekan hal aku, si dia ke Pet Safari. Saja nak melayan tengok-tengok kucing kat situ. Bila aku dah settle hal aku dan pegi jumpa si dia, si dia cerita pasal hal kat Pet Safari tu.

"Tadi ada orang tepuk bahu saya kat Pet Safari tu. Sambil bertanya, tak kerja ke hari ini. Saya dok la pikir siapa yang tepuk bahu saya ni. Bila dah tengok siapa, rupanya Awal."

Wow. Dasat. Tak sangka si dia masih dikenali walaupun berbaju biasa, tak berbaju uniform. Agak-agaknya kalau jumpa kat hutan, Awal kenal si dia lagi tak?

Hehehee

No comments:

Post a Comment

Hello!