small advertisement

Thursday, October 03, 2013

kawan pondan

Aku ada sorang kawan pondan, panggilan Su. Baru-baru ni je pun, aku mula kawan dengan dia, itupun sebab dia satu department dengan si dia. Macamana aku direct sound pondan, sebab dia sendiri buat statement camtu. Tahun lepas, aku kena attend satu training dengan staff-staff department lain. Jadi ada la sikit sebanyak sesi perkenalan. Su pun ada sekali, dan Su ni dengan sukarela memperkenalkan diri. Dari nama, asal, status semua. Alih-alih ayat penutup dia siap dengan gedik-gedik, "Apa lagi yang U olls nk tanya? Yes, I ni pondan okeh" Dah tergelak satu kelas dengar statement dia.

Ada satu masa, tak ingat bila, masa aku saja nak singgah jumpa si dia, aku jumpa dengan Su sekali. Aku offer asam kering, sebab masa tu pun aku tengah layan makan. Asam tu merah, dan boleh pulak dia bersungguh makan dan 'tenyeh' asam tu kat bibir, dengan harapan jadi merah natural dan jadi seksi. Lepas tu sibuk tanya, "Merah sangat tak U?" Dan aku pun geleng sambil senyum-senyum. Sabar jela...

Kadang kala tu, aku pulak yang termalu sendiri sebab Su nampak lebih lembut dan keperempuanan, yang aku ni pulak kebanyakkan masa pulak agak kasar dan ganas.

Selasa ni, dekat I_KEA ade event tahunan, iaitu dinner. Aku dengar cerita dari si dia, yang Su bersungguh-sungguh nak melaram sampaikan nak pakai push-up bra. Aku tergelak lagi sebab aku pun tak terfikir ke arah tu untuk melaram. Maybe sebab dah ada original agaknya. =P

Tahun lepas, Su ni bergaya sakan jugak, pelik nape dia tak menang. Atau maybe, juri confuse nak klasifikasikan Su bawah gender yang mana satu... kot.

Su dan aku di annual dinner 2012

Selasa ni, kalau ada kesempatan, aku cuba snap gambar dengan Su lagi..



No comments:

Post a Comment

Hello!