small advertisement

Monday, October 21, 2013

adik ayah

Aku tahu ayah aku ada beberapa orang adik beradik tapi aku takde peluang untuk berkenalan dengan diorang dari aku umur muda-mudi sampailah ke umur yang nak menjengah three series ni. Malah aku tak tahu pun, ayah aku ni adik beradik yang nombor berapa. Berapa orang adik beradik ayah. Sebab... Famili sebelah emak aku tak bagi aku berbaik dengan ayah aku selepas kejadian ayah aku beristeri lain. Kalau dengan ayah sendiri pun tak dapat nak berbaik, macamana pula aku nak berbaik dengan adik beradik sebelah ayah aku kan. Memang tak kenal la jawabnya. Lagipun dulu-dulu, mana ada henfon, ada wassap ni semua.

Minggu lepas, ayah aku ada mesej, bagitau ada adik dia mintak nombor telefon aku, untuk bertanyakan khabar. Aku terkejut tapi sangatlah berbesar hati, dan tunggu je bila adik ayah aku ni nak contact aku.

Dan tadi aku dapat mesej dari nombor yang tak dikenali,

"Kerja ke hari ini? - Pak Tam Shuib (adik ayah) Kedah"

Wow, cool! Walaupun paktam hantar mesej macam tu je, terasa dah dekat dihati. Dan lepas tu, bermula sesi perkenalan secara singkat melalui mesej. Sebelum ni, ada jugak seorang sepupu aku pun menjejak kasih, dengan menggunakan mesej tapi seriously, masih terasa jauh. Mungkin sebab dari cara mula-mula bertegur.

Yeay, dah bertambah adik beradik aku. InsyaAllah akan cuba jumpa diorang semua dalam tempoh terdekat. Mengikut kata ayah aku, aku ni famous dan wanted sebab aku adik beradik yang rare. Sebab diorang kenal nama tapi taktau aku siapa. Hahaha. Lucu kan ayah aku ni, boleh dia kata aku ni rare.

Tapi ni semua aku kena rahsiakan dari famili mak aku. Hek! Tak best betul lah!


No comments:

Post a Comment

Hello!