small advertisement

Tuesday, September 03, 2013

shopping dan kasut

Apabila ditanyakan, apakah kaitan dengan perempuan dengan duit, kebanyakkan akan memberi jawapan *sikit sebanyak survey dibuat secara random* iaitu, boros, kecantikan, shopping, bazir, pisau cukur, dll. Sikit pun aku tak bangkang sebab aku sendiri ada ciri-ciri tersebut tapi bila sampai bahagian shopping, aku akan terfikir-fikir macamana perempuan *sebilangan sahaja* boleh beli banyak barang yang sama pada waktu yang sama. Contoh, kasut atau handbag.

Aku rasa, barang yang macam tu, kasut atau handbag tu, adalah barang yang sekali-sekala dibeli. Kalau beli pun, jarang la aku tengok yang beli sampai 5 pasang sekaligus. Aku agak orang yang macam ni, ada masalah dengan simpanan kasut, mungkin selalu hilang atau dicuri, ataupun, baru pindah sehelai sepinggang, tapi takkan sampai 5 pasang kot kan.

Kenapa nak beli dengan kuantiti yang banyak? Itupun kalau dibeli sekali tu 5pasang. Cuba kalau memang ada habit setiap kali beli, mesti nak beli berpasang-pasang. Setakat mana sangat yang boleh nak ulang pakai kasut tu? Ke memang beli nak buat pameran ke? Sungguh aku tak faham. 


Boleh kalau nak variety kan kasut, tapi tak perlu la sampai ada 'bilik almari kasut'. Melampau tau. Sikit-sikit sudahlah..

Tapi... Ada kasut cantik kat zalora.


Cantikkan? Sepasang RM65. Sekarang ni, takyah susah-susah pergi kedai, asal ada internet di hujung jari, boleh beli online. Tapi tak perlu beli sampai 5 pasang. Sepasang pun cukup untuk setahun. 




No comments:

Post a Comment

Hello!