small advertisement

Monday, August 05, 2013

sesat di kg sendiri

Petang tadi, pertama kali melawat bazar Ramadhan tahun ni kat kampung tercinta, Parit Buntar. Mula-mula ke bazar yang terletak di tepi sungai besar, (lokasi sebenar: Bandar Bharu). Abis melawat disitu, berniat nak ke bazar yang satu lagi. Dengan tak cukup kepastian, aku pun text dengan seorang kawan, lokasi sebenar. Tengah leka text sambil-sambil driving (oops, kantoi plak kan), dalam hati tertanya-tanya, 'kenapa jalan petang ni lengang sangat?' 

Lepas tu baru perasan, rupanya dah tersesat. Dulu sebelum nak ke pekan, kena lintas jalan keretapi, tapi tadi laluan tu dah tutup dan akan berpusing-pusing di kawasan tu je sebab sekarang ni dah ada jambatan besar yang menghubungkan dua kawasan iaitu dari pekan lama ke pusat bandar, yang lalu atas jalan keretapi tadi. (oh my bad, aku tak pandai nak explain dengan proper) Jambatan besar tu dibina untuk elak kesesakan lalu lintas apabila keretapi melintas. (melintas ke perkataan yang sesuai?)

Patutla jalan lengang. Orang dah tak lalu sini lagi kecuali nak pusing balik. So terpaksa la aku buat pusingan jauh untuk amik laluan ke jambatan besar. Baru dua bulan aku tak balik kampung, boleh pulak sesat. Jambatan tu menyenangkan apabila keretapi melintas, tapi dengan map yang belum nak cukup update dalam fikiran aku ni, still rasa susah lagi. 

Esok kena keluar lagi ni, nak update dan biasakan jalan..

No comments:

Post a Comment

Hello!