small advertisement

Tuesday, August 20, 2013

perubahan

Sejak-sejak tukar environment dengan kerja di tempat baru, dah ada yang mula merapat selepas hampir dua tahun mendiamkan diri. Tapi aku jugak yang tak selesa, sebab dulu kawan aku ni berstatus solo sekarang dah berstatus trio, lagi-lagi kawan aku ni bukannya perempuan. Hal itu, aku letak tepi dulu, selagi tak melanggar batasan kawan-kawan.

Masa untuk lepaking dah tak seperti dulu, lagipun kawan-kawan memang ramai dah kawen. So, aku amik kesempatan masa macam ni untuk cari duit lebih dan buat perkara yang penting je. Ntah nape aku rasa kritikal sangat untuk aku cari duit lebih sekarang ni.

Syukur Alhamdulillah, si dia memahami dengan kerjaya aku sekarang selagi aku masih ada waktu untuk bersama si dia lagi-lagi waktu makan.

Harap keadaan akan lebih baik dari keadaan sebelum ni. Dah tak nak menyusahkan orang lagi, dan nak 'grown up' dari masa lalu sebab aku pernah dikatakan tak matang dalam financial. Kalaulah aku boleh tepis permintaan yang bukan-bukan tu, *bukan kehendak hati ye* yang menyumbang kejatuhan financial aku tu, faham konsep tipu dan tertipu tu, InsyaAllah, aku dah mampu memiliki lebih apa yang aku ada sekarang.

Masa tu muda, percayakan bulat-bulat kata orang. Orang suruh apply credit card, aku apply. Padahal orang tu pakai, aku yang bayar. Orang tu suruh beli kete, aku apply jugak sebab awalnya perjanjian macam lain. Tapi orang tu tak bayar loan, alih-alih kena tarik. Orang tu katanya pinjam duit itu ini jumlahnya, tapi buat diam lepas tu.

Aish, entahla. Nak kata lebih-lebih, takut jadi derhaka plak :(

No comments:

Post a Comment

Hello!