small advertisement

Saturday, August 11, 2012

raya advance!

For this becoming raya yang lagi seminggu ni, I would not celebrate it at hometown, at least on the first few day raya. Tahun ni, aku decide untuk sambut di tempat kerja. Boleh macam tu. Jadi pakai baju raya di tempat kerja sambil-sambil attend customer. Heh. Sebab?

Haah, aku merajuk. Merajuk dan sakit hati dengan a person yang busy body pasal life aku ni, yang seboleh-boleh nak dig out everything yang buruk-buruk pasal aku. Well, aku cuma anggap, i am way better from that person. Sebab tu dia jadi camtu. *try to be positive as I can*

 Walau merajuk camne pun, aku dah pun kat kampung sekarang ni, tolong tok siapkan seberapa yang boleh untuk raya nanti. Macam semalam, aku dah pun carikan daun palas untuk dibuatkan ketupat nanti. Masa yang sama, aku amik kesempatan, cari kacang ketupat dengan santan untuk aku 'beraya' dulu. At least, takdela kempunan sangat masa raya pertama nanti kan. Hehe..

Kuih samperit, dodol semua pun dah beli. Memang merasa cam nak raya esok dah. Haha. Nama pun buat persiapan advance, raya pun dah siap advance. Nanti ni pulak, nak gi bayar zakat fitrah dengan cari daging batang pinang plak.

Hmm, sepatutnya orang lain yang bayarkan zakat fitrah untuk tok, tapi aku juga yang kena buat. Redha je la bila orang dah bagi tanggungjawab camtu dekat aku. Untungla untuk kawan-kawan yang diluar sana, yang mana ayah tolong bayarkan zakat fitrah masa masih bujang, dan bila dah berkahwin, suami plak tolong bayarkan. Alhamdulillah~

Okla, malas nak emosional sangat.. Nanti APTB!

No comments:

Post a Comment

Hello!