small advertisement

Thursday, August 04, 2011

If u love 2 people at the same time, choose the 2nd one, because if u really loved the 1st one u wouldn’t have fallen for the second ~~ Johnny Depp ~~
Secara logiknya, boleh diterima akal tak pendapat tu?

I really agreed! Sebab benda ni terjadi kat diri aku sendiri. Jadi, bila aku recall balik, yes! I am not so in love with him.. So selalu sangat rasa yang nak berkawan dengan orang lain tu.

Tak percaya?

Seriously aku rasa macam tu. As proof, bole tanya dengan my X tu or orang yang berkaitan.. I mean, orang yang aku berkawan dulu. Bukan tak sayang dengan si X tu dulu tapi selalu rasa nak berkawan dengan orang lain (teman tapi mesra), cuma bila sekarang ni,bila pikir-pikir balik and betul-betul dah sedar, yang aku sayang tapi tak pernah cinta dengan dia..

Mungkin kerana itu la, ati selalu rasa nak cari pasal dengan si X... Mula-mula, aku ingatkan aku ni cuma nakkan perhatian daripada dia, jadi, cuba cari pasal dengan si -X. Cumanya, kadang-kadang tu, bila rasa nak berkawan dengan kawan sendiri (yang mana dia pun kenal juga, malah kami berdua sama-sama satu sekolah), macam ada satu larangan, yang membuatkan aku rasa tak berapa nak selesa nak handle.

Boleh dikatakan kawan-kawan sekolah kami, orang yang sama, balik-balik muka tu jugak tapi setiap kali ada jemputan untuk reunion, atau jemputan kawen dari kawan-kawan sekolah, trip berjalan sana sini, mesti salah seorang dari kami je yang pergi. Tak pernah kami ni nak pergi sama-sama, ataupun mungkin la ada la sekali dua. Itupun, cepat-cepat pergi, cepat-cepat balik. Dan aku tak larat nak bagi excuse dengan kawan-kawan masa tu, tapi nak buat macamana, biar je la. Apa bole buat....

Sekarang aku bukan lagi berkawan dengan si X, sudah pun kawan dengan orang lain. Yang mana, kali ni ati aku tak pernah rasa sekali pun nak menduakan si dia. Dan dengan dia, ati aku rasa lebih tenang. Si dia ni pun tak segan-segan dan jenis tak kisah nak bergaul dengan kawan-kawan aku, sudi untuk teman aku ke sana sini, dan masa yang sama bagi kebebasan untuk aku berkawan depan si dia. Akhirnya aku bole jadi diri aku sendiri.

Tapi bagi kes lelaki yang berniat nak kawen dua pulak, nanti aku bagi pendapat aku yang lain ye :)

1 comment:

  1. botoi tu cheq.. Tapi kalau kes mulut je dok kata nak cari orang lain tapi ati dok ada orang tu je cmne plak ek???

    ReplyDelete

Hello!