small advertisement

Monday, April 11, 2011

Baru keja beberapa bulan kat tempat baru, dah pun rasa bosan. Bosan yang tak terhingga.

Orang kata, kita kena cari keja yang sesuai dengan jiwa kita, baru enjoy dan layan. Tapi citenya sekarang, macamana nak tau keja tu sesuai dengan kita atau tak, selagi tak buat keja tu kan. Dan ada jugak orang kata, kalau dah dapat keja tu, redha je la. Try sesuaikan diri dengan keja tu sebab bukan senang zaman sekarang nak cari keja lain.

Bistu, apa cerita bhai?

Keja aku sekarang ni, bukan tak best, okla jugak. Ada cabaran dia yang tersendiri cuma cabaran dia tu, bukan senang aku nak hadapi memandangkan aku ni tak ada minat dalam bidang ni. Lagi-lagi melibatkan sale. Sale yang melibatkan faedah jangka panjang, yang rata-rata ramai takkan berminat kecuali orang yang punyai kesedaran tentang hal tu.

Orang pernah kata, syokla keja buat sale, komisen dapat banyak. Choy! Komisen apa jadahnya kalau susah nak jual produk ni. Dan kalau dapat jual pun, dah sampai target beribu ringgit, baru nak dapat komisen. Mudah sangat ke?

Ye, nak senang itu, kenala usaha lebih sket. Tapi, bukannya semudah jual kacang rebus kat padang kota kan?

Lagi-lagi, ada je benda yang remeh-temeh jadi rintangan tu. Mula la rasa down kan....

Hmm....................



Nak keja apa plak pasni ha?

3 comments:

  1. aku slalu je busan ngn keje aku.. jap je suke, nk cecah sthn wat keje yg same, muak juge! ;p

    ReplyDelete
  2. aku ni, masuk2 keje dh bosan. pikirkan komitmen tu je, yg aku gagahkn diri pi keja. adoi2....

    ReplyDelete
  3. jual kacang rebus kat padang kota pun susah gak..hehehe

    ReplyDelete

Hello!