small advertisement

Monday, May 10, 2010

salju dan masalah cintanya

Aku ada sorang kawan. Aku namakan dia salju memandangkan dia ni putih melepak macam ais kepal tu. Ok, salju ni ada boifren. Hensem jugak la mamat tu. Hensem tak hensem tu, memang ramai jugak la yang nak tackle boifren dia ni tau. Syukur, boifren dia ni jenis setia. Pompuan lawa, cun gila macamana sekalipun, boifren dia tak pandang. Ni salju yang cite, aku mana penah lepak ngan diorang pun. So aku taktau la setakat mana kesahihannya. Oops, aku bukan nak bercerita pasal boifren salju. Tapi aku nak crita pasal salju.

Salju ni dah kawan lama dengan boifren dia tu. Adala kot tiga-empat tahun. Fuhh, lama ok. So bermacam pahit getir diorang penah lalui bersama-sama. Dah aku rasa macam cite aku plak. Ok, takpe. Aku teruskan pasal salju ni. Oh, forgot to mention, salju ni cun orangnya. Dahla cun, ayu gitu. Tak cukup dengan ayu, memang jenis surirumah berjaya la. Pandai masak, uruskan hal umah, jaga adik-adik. Cuma tak kawen², dok tunggu boifren dia ajak kawen.

Tapi sementara dia tengah tunggu boifren ajak kawen, ada la sorang mamat ni, ntah muncul dari mana dok berkawan dengan salju. Mamat ni pun, aku dengar crita bole tahan comel jugak. Kalau tak, takdela salju pun tangkap lentok. Tett!! Haa, salju tangkap lentok ok.

Salju stori-mori dia dah suka sangat ngan mamat ni. Tapi dok berkira-kira dengan kasih sayang dia dengan boifren dia selama tiga-empat tahun tu. Fuhh, salju. Kau ingat aku ni penasihat cinta ke? Hal aku pun tak abis cover lagi ni. Hahaa.

So untuk salju, tepuk dada tanya hati. Kau lebih kenal boifren kau daripada mamat tu. Dan kau yakin ke mamat tu suka kat kau jugak. Kau jangan sampai terlepas semuanya. Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.

Jangan tamak ok. Cuba bersyukur.



Sekian~~

5 comments:

  1. tu la..
    dah ada komitmen tu jgn la cari pasal.
    bofre dah cukup setia.
    kenapa si salju tu takleh nak jadi setia juga.
    alahai~

    ReplyDelete
  2. bile cinta xde spark, mesti slalu jd cmni kn...

    ReplyDelete
  3. afzan,
    dia tgh cuba jadi setia. tp masa yg sama dok tgugat. jom kita halau mamat tu jauh². hehe

    eppa,
    dlm hal spark ni, tk bole nk salahkan sesape. mayb dua² pn tk penah usaha ke arah tu

    ReplyDelete
  4. hoho bahaye2. len kali org nk try cucuk trus tepis.

    mintak2 tade da org syok kt qemmal tkt tergugat. wakaka.

    ReplyDelete
  5. comel qemmal ni. bole plak main tepis-tepis. hehe. emm, tkkn tergugat kot?
    memanjang rindu-rinduan ngan encik S dia.

    ReplyDelete

Hello!