small advertisement

Sunday, May 30, 2010

kejayaan ibarat makan ABC

Dah nak masuk bulan enam. Dah nak sampai ke pertengahan tahun. Setengah tahun bagi 2010 dah mula melambai-lambai pergi. Tinggal setengah tahun lagi yang akan dijalani sebelum mula melangkah ke 2011.

Tapi apa yang aku dah berjaya capai setakat hari ini?

Setelah difikir-fikir...

Berminit-minit...

Berjam-jam...

Berhari-hari...



Nampaknya, aku telah sampai kepada satu keputusan iaitu,

Tiada apa-apa yang benda/kejayaan yang bole dikongsikan bersama orang sekeliling aku. Kejayaan secara umumla maksudnya tu. Tapi kejayaan secara personal, ada dua tiga yang aku dah capai walaupun dalam peringkat yang tah hape-hape lagi. Sekurang-kurangnya harap lebih baik daripada yang sepatutnya. Tapi kejayaan ini seperti makan ABC.

Manis dan berlemak di mulut, nyilu di gigi, ada isi-isi yang mungkin diperlukan untuk melengkapkan rasa, atau ada isi yang kita tak suka nak makan. Bila dah abis makan ABC, dahagakan lagi.

Complicated? Memang macam tu la apa yang aku rasa tentang benda yang aku dah capai sampai ke hari ni.


Huh! Harap masih banyak masa dan sempat untuk aku penuhi hasrat aku tahun ni....


meza:..... awak adalah perkara terbaik yang saya ada. hanya awak yang saya bole kongsikan benda-benda ABC ni sbb awak tau apa yg saya suka dan apa yg saya tak suka. terima kasih ye!




2 comments:

  1. haha, u r rite..
    macam ABC kan.

    yang boleh share tu ape dia ek?
    contohnya kawen ek?

    ReplyDelete
  2. erk, erk. mungkin psl kawen.
    huhuu..
    ataupun peningkatan gaji yg bganda-ganda! kekeee

    ReplyDelete

Hello!