small advertisement

Wednesday, December 30, 2009

mainan perasaan




Mungkin mainan perasaan...


Sejak aku alami kemalangan tempoh ari, aku rasa aku dah banyak berubah.

Mungkin mainan perasaan...

Aku seperti mudah lupa, fikiran tak berapa tajam seperi dulu, aku kurang keyakinan diri, segan nak berjumpa kawan-kawan, aku mudah terkejut, cakap pun selalu terbeli-belit atau sasul benda lain....

Mungkin mainan perasaan...

Tapi sejak tengok crita hindustan semalam, sedikit sebanyak aku rasa bersyukur dengan diri aku sekarang ni.

Crita yang dilakonkan oleh Aamir Khan yang punya penyakit hilang ingatan jangka masa pendek. Dia cuma ingat sesuatu perkara tu untuk tempoh 15minit je. Lepas 15minit, dah tak ingat perkara sebelum tu. Dan dia selalu tampal nota di merata-rata tempat untuk ingatkn diri dia tentang satu-satu perkara.

Terasa sakit ati kalau tak dapat ingat orang yang paling kita sayang dan kasihi. Cukup la bagi aku untuk dapat mengingati mereka itu. Dan aku tahu, mereka saja yang mampu dan mahu menjaga aku tika aku sakit.

Cuma.....








Aku masih berasa keseorangan bila aku jadi mudah lupa. Bila aku mula tersasul-sasul semasa berbual.




Mungkinkah ianya sekadar mainan perasaan...?

1 comment:

  1. wah ramai betul kan.tape turn kite akan tiba nanti. :D

    ReplyDelete

Hello!