small advertisement

Thursday, September 10, 2009

cuti raya III

Dah submit borang cuti raya kat boss semalam. Konon-konon nak cuti lama macam yang diceritakan kat entri ni.

Tapi bila dikaji-kaji, aku bole apply cuti sampai 23hb je. Sebab? Aku taknak bila 28hb tu, aku masuk keja, aku jadi kelam-kabut dan serabut. Minggu tu nanti, aku kena uruskan hal-hal penghantaran ke pelanggan di sarawak dan melaka. Nak harapkan klik aku? Bole memang bole, tapi mesti ala kadar je dia tolong pun.

Jadinya, cuti aku akan bermula 16hb sehingga 23hb. Itupun 16hb aku halfday. Baik tak aku? Hehe.

Boss, ni i nak submit borang cuti raya. Dari 16hb sampai 23hb. aku

Sha*h*!!!!
WHAT? One week cuti raya! boss

No la.Only three and half day. She told me dia nak cuti raya from 16th to 23rd. 16hb tu ari rabu, dia halfday. 17 dengan 18 dia cuti, dah two days. Sabtu memang cuti. Ahad dah raya. Monday pun cuti. Tuesday pun public holiday. Wednesday dia cuti, one more day. So total three and half day. Sha*h*. Sambil menuding jari kat kalendar.

Tuesday pun public holiday ke?

Ni bring forward to tuesday. Sambil tuding jari kat kalendar lagi.

Ape punya boss laaa... Itu aku tak apply cuti untuk khamis ngan jumaat. Kalau tak?? Mengamuk ke apa tu..

Dan akhirnya dia sign jugak borang cuti aku tu. Cumanya awal-awal dah bagi warning, U better finish your work first. Aiyo.. Tau la... Takkan nak let it go camtu je...

Pe daaaaa!~

4 comments:

  1. lama jugak kau cuti
    akk dari 23hb- 25hb..3days aje tau
    saturday mmg coti

    ReplyDelete
  2. kalaulahh dia membaca komen kamu di sini...

    terbaca di suratkhabar, majikan mencari nama pencari kerja di FB untuk menilai perwatakan mereka...

    jaga2 yahh

    ReplyDelete
  3. kak ita,
    saya dh biasa raya lama. klau stakat sehari dua, tiap-tiap bulan saya balik lama tu.

    abgrazif,
    yerp. saya dh aware dh pasal bnde ni.
    bole dikatakan crita personal life smuanya ada kt situ kn.

    ReplyDelete
  4. hehehe ... precaution is better ...

    if one of your workmate know about this blog is also not good for your health ... hahaha

    ReplyDelete

Hello!