small advertisement

Monday, July 20, 2009

pastikan identify

Aku masih di kampung lagi. Tadi tok telefon sedara aku. Saja tanya khabar sambil tanya gosip-gosip terbaru. Erk, aku tak sure pun bab gosip tu tapi lepas tok abis sembang dengan sedara aku, tok report something dekat aku.

Anak kepada sedara aku tu merangkap makcik aku (padahal umur sebaya), dah berenti buat master kt usm. Dan tengah attend kursus untuk jadi cikgu kat Sintok. Poin utama aku yang sebenar ialah, dulu-dulu tok excited suh aku sambung master.

Tapi sekarang, kurang semangat dah. Sebab anak sedara tok aku ni komplen, buat master susah. Takut jadi sekerat jalan je. Tapi kalau tak salah aku, dah nak masuk sem kedua dah pun sambung master tu. So dia berenti dan amik offer jadi cikgu.

Jadi sekarang ni, bunyi-bunyi nak sambung master mula berkurangan sket. Cuma bunyi-bunyi keja kat area Penang plak, menjadi sebutan. Aisshhh...

Tapi aku nak juga nyimpan duit untuk menyamai yuran tiga semester kat kolej swasta tu dalam masa terdekat. Bukan nak simpan duit untuk sambung master, tapi sebab nak ikut saranan encik niijiusan, simpan duit untuk kawen. Hehehe...

Niijiusan, RM10K mana cukup nak kawen. Kena kumpul 30k laaa... Ehehehee...


Cik boipren, kita kumpul sama-sama bole. Ai kumpul RM10K. Yu kumpul Rm20K. =P

10 comments:

  1. ingatkan nak sambung master

    ReplyDelete
  2. bila tukar cat ni.:D
    kena usaha lebih kalo nak sambung master, tu pengalaman yg aku selalu dgr.

    ReplyDelete
  3. hehe.. ini pon nak kawen gak ek?? ini dah mauks blog ke-3 ckp pasal kumpul duit utk kawen.. peh!!

    ReplyDelete
  4. salam.. seronok bila balik kampung kan..

    ReplyDelete
  5. at least nampak RM10K dalam akaun tu, semakin mudah la nk kuatkan semangat nk simpan duit jadi RM30K... semakin hari semakin hampir dengan goal~

    ReplyDelete
  6. kak ita,
    niat smbung master tu, dah pelan-pelan padam, kenala ada pganti nya plak.

    juliet,
    baru shari cat umah.
    tula, nawaitu kne kuat. fizikal, mental, rohani, kewangan lagi kne kuat.
    rsnya cm tk bpe mampu kot.

    jard the great,
    aku rs skrg tajuk kawen entri yg paling popular selain dr MU.

    cikgu werdah,
    sronok sgt. mcm tkmau blik kl dh.

    niijiusan,
    ye. aku stuju dgn ko. tgh usahakan la ni. chayok2!!!~

    ReplyDelete
  7. eh, jard pon ader kt sini jugak ke? huhu

    sambung master ke meza? rajin sungguh kamu!

    ReplyDelete
  8. eppa,
    berangan saja lebih.
    tapi tak apply pun lagi.
    =P

    ReplyDelete

Hello!