small advertisement

Tuesday, July 14, 2009

duit sana sini

Orang kata, bila ada dapat duit banyak, kita boleh kelabu mata. Mula mengutamakan benda yang menjadi idaman hidup, bukan lagi keperluan hidup.

Iye ke?

Terpulang kat masing-masing nak belanja duit tu macam mana kan.

Ada orang bila dapat duit banyak, mula pikir, nak shopping sana sini. Nak beli barangan branded yang menjadi pujaan dari dulu.

Ada orang bila dapat duit banyak, akan berniat nak bayar hutang sana sini. Dan merancang nak shopping sana sini. Mungkin jugak, simpan duit yang lebih tu untuk masa depan.

Tapi aku...

Terlalu banyak merancang. Mungkin dari sebanyak-banyak senarai yang aku ada tu, aku cuma melaksanakan dua-tiga je. Dasat kan?

Aishhh. Duit-duit.


p/s: nak menabung duit banyak-banyak tapi..... pahala pun tak cukup menabung lagi.


2 comments:

  1. huh, duit nk kawin xde lagi.. :(

    ReplyDelete
  2. tu salah satu bnde yg tk dpt dilaksanakan lagi.
    tua dulu sblum kawen nmpknya

    ReplyDelete

Hello!