small advertisement

Wednesday, July 15, 2009

agaknya laaa


Tadi aku tengok tivi. Eh, macam orang lain tak tengok tivi jugak je. Hehe. Kembali semula ke tivi, aku jarang fokus layan crita yang tak kena dengan jiwa aku. Tapi tadi ada benda yang menarik perhatian aku untuk tengok crita tu.


Hp berbunyi kat tengah-tengah hutan. Dan tuan punya hp tu, iaitu seorang lelaki askar sedang buat intipan. Jarang aku tengok tengah-tengah hutan, hp berbunyi. Kecuali segala adik beradik walkie talkie tu.

Bunyi hp tu buatkan lelaki tadi terkantoi. Jadi, lelaki ni pun berlari-lari cari tempat bersembunyi. Dan masa yang sama, hp tu masih berbunyi dan dia pun jawab call tu. Jawab-jawab call tu, lelaki ni beriya bagi mesej kat bini dia untuk disampaikan dekat markas. Tapi si bini ni plak, sibuk berleter pasal lelaki ni call dia setiap lima minit, konon sebab jeles. Jangan salahkan laki ni ye sebab tengking bini dia. Padahal laki tu tengah cuba sembunyi dan selamatkan nyawa tu.

Jadi, apa yang aku cuba sampaikan di sini ialah... Perempuan ni mudah buat kesimpulan sendiri tanpa melakukan sebarang siasatan terlebih dahulu. Termasuk aku le tu..Dan perempuan ni juga mudah komplen tanpa bertolak ansur keadaan lelaki tersebut.

Ok-ok. Bukan semua perempuan macam tu. Tapi bole dikatakan kita selalu berbuat macam tu tanpa kita sedari. Dan jangan kata perempuan je. Laki pun sama.

Yang bab laki plak, lelaki tak pernah cuba untuk memahami perempuan. Mereka cuma cuba turuti kemahuan perempuan.

Betul tak wey?


;)

6 comments:

  1. wey..akak ni pompuan juga..
    iye ke? macam tu ke?
    tak tau la nak komen heheheh

    ReplyDelete
  2. aku sokong,aku sokong, kalo ada pengkomen lelaki abis ler,kekekekeke.

    ReplyDelete
  3. Turuti kemahuan perempuan? Uik. Dah klau pompuan tu cerewaet mcm mana? yg nu tak kena, yang ni tak kena. Adeh. So better baik laki biar pompuan yg pilih, As long tak susahkan si laki. :P

    ReplyDelete
  4. perempuan diberikan 9 nafsu 1 akal manakala lelaki 9 akal 1 nafsu.. betulkan? jadi tanggungjawab lelaki lah tu untuk didik isterinya tu .. jd kalau dia tak mahu memahami perempuan susahlah.. wallahu'alam

    ReplyDelete
  5. kak ita,
    ni pndangan saya bila dh buat byk pemerhatian.

    juliet,
    tk rmai pengkomen laki kt blog aku ni.

    diza,
    bhgn mna yg btul? =P

    alang,
    tp cerewet tk awek awak? slalu nyusahkan awk tk?
    =P

    cikgu,
    lelaki zaman skrg lebih mengutamakan kerja drpd famili. bila dh tiada, br nk tercari-cari.
    wallahualam

    ReplyDelete

Hello!