small advertisement

Friday, May 29, 2009

soklan demi soklan

Congrats untuk +h.a.z.e.r.i.n+ sebab berjaya teka maksud gambar 200 tu. Sori untuk sapa-sapa yang tak berjaya jawab dengan betul. Cuba lagi lepas ni, itupun kalau aku ada modal la. Modal nak buat soklan, modal nak prepare adiah. Hehee.

Esok, aku nak pi Tanjung Malim. Ada kawan yang bakal menjadi raja sehari esok. Oops, bukan sehari. Raja dua hari. huhu. Esok di rumah dia, lusa di rumah husband dia plak.

Aku harap-harap la, esok aku tak dapat soklan pelik-pelik dari kawan-kawan yang nak pergi ke kenuri tu. Tak larat aku nak menepis segala soklan yang ada tu. Bukan ape, diorang pun, sama je cam aku, status masih single, tak kawen lagi.

Aish, aku rasa macam setiap peringkat umur tak lepas dengan bermacam-macam soklan. Contohnya, kalau dulu bila lepas dapat result spm, orang sibuk tanya, dapat bape spm?

Kalau dah lepas result spm tu, orang dok sibuk tanya lagi, belajar lagi ke, belajar kat mana plak. Bila orang yang bertanya tu, macam tak familiar dengan nama U tu, mula ada la soklan susulan lagi. Yang part best, bila kena kondem la kan. erk, best ke?

Bila dah abis belajar, masa tu umur dah berapa dah kan. Ala-ala dewasa gitu. Mula la soklan yang pelik-pelik tu datang menyinggah. Adeh.... Sekarang zaman moden maa. Ehehehek. Relax sude! Hik.

Kan encik boipren??


=P

P/s: Lagi setahun-dua baru bole start tanya aku bab bila nak kawen ye. Sekarang ni, belum masanya lagi. Tunggggggggguuuuuu!

7 comments:

  1. Sebelum kahwen, kita akan dihujani dengan pertanyaan bila nak kahwin. Tapi sesudah kawen, orang akan bertanya bila nak dapat anak. Bila dah dapat anak org akan bertanya lagi; bila nak dapat menantu. Kemudian bila nak dapat cucu.hahahaha. Selagi makhluk itu bernama manusia, maka wujudlah pelbagai jenis dan ragam pertanyaan.hehe

    ReplyDelete
  2. ko dah makan belum? Lain kan soklan aku,kekekkeke.

    ReplyDelete
  3. alang,
    ragam wa skrg, lu nk kawen bila ni? selagi lu tk kawen, slagi tu wa tkmo kawen. hahaa!

    julietchun,
    aku dh mkn dh. weh, td ko makan ape? haha.

    ReplyDelete
  4. haha..msti ramai org² tua da tanya nie.
    aku lg ar,mmber2 je tanya bila nk kawin..yg golongan makcik2 sume kata jgn kawin dulu,zaman skang carik duit dulu byk²..aiyok.

    ReplyDelete
  5. bila nak sanding?/

    hahahaha...
    aku tak kira.. aku nak tanya gak... hahahaha

    ReplyDelete
  6. biase la tu.kang org tak tanya kate org smbg plak kan.ahahaha

    ReplyDelete
  7. tak de ke gambo raja dua hari tu?
    lama tak tengok pengantin

    ReplyDelete

Hello!