small advertisement

Wednesday, May 20, 2009

selam bersama ikan



Kelmarin, aku tonton satu dokumentari pasal ikan-ikan di dasar lautan dekat tivi. Rasa tenang je tengok ikan berenang ke sana sini. Comel dan berwarna-warni. Dan-dan teringin nak selam ke dasar laut, nak main-main dengan ikan tu semua.

Tapi takut plak bila aku selam ke dalam, tapi aku, tak timbul-timbul. Maklum la paling dalam air yang penah aku selam pun, setakat semeter je. Tu pun dah cukup dalam. Bila kaki tak capai dasar, dah mula panik semacam. Itu aku, tak tau korang camne.

Jadi, untuk aku amik feel main-main dengan ikan yang berwarna-warni tu, aku suka la ke Pet World. Belek je ikan tu. Aku rasa berjam pun bole nak mengadap ikan kat situ. Tapi larat la plak encik boipren nak temankan aku kan.

Emm..

Aku ingat nak pi layan ikan comel tu kat aquarium besar sket la. Tak puas tengok kat Pet World tu. Aquarium diorang tak besar mana. Kecik. Setakat sedepa lebar, tiga kaki panjang je.

Emm..

Apa kata kita pi tengok ikan-ikan laut kat Aquaria. Kat KLCC nun. Baru terasa selam dan tenggelam bersama ikan-ikan lautan tu. Jom kita pi. Time dapat gaji nanti, teman aku layan tengok ikan kat Aquaria k.




Tapi CHOP!!! Tiket bayar sendiri-sendiri tau.




13 comments:

  1. belanja kawan besar pahalanya,kekekke. Aku gerun bila tgk ikan besar2 dok lalu tepi kita, takut akuarium tu pecah mcm cite jaws,kekekeke.

    ReplyDelete
  2. saya tak reti berenang. takut air :D

    ReplyDelete
  3. bole je nk blanja kawan-kawan ni. meh-meh. tapi ko blanja aku makan plak. Kalau akuarium tu pecah, kita berpaut je la kt ikan besar tu.

    ReplyDelete
  4. ala, jom je pegi. kalau rasa takut lemas, kita bwk pelampung skali. =P

    ReplyDelete
  5. akak plak rasa nak jd ikan duyung arini..

    ReplyDelete
  6. wah kak. lagi terselah kecantikan akak yang sedia ada tu. tp nape pilih duyung?

    ReplyDelete
  7. aku bawah umur dpt masuk free

    ReplyDelete
  8. kalau cmtu, kne ade bimbingan ibu bapa disisi tau. mintk izin dulu ye.

    ReplyDelete
  9. Uik. Cik boipren tak suka g pet world? Ke kamu yang tak excited nak pergi sana? haha.

    ReplyDelete
  10. cik boipren suka pegi sampaikan dia tak prasan pn awek dia ilang.

    ReplyDelete
  11. best ke aquaria? compare ngan underwaterworld langkawi?

    ReplyDelete
  12. ala, setiap tpt ade kelebihan ngn kekurangn. tkkn la chek nk pi langkawi semata-mata nk tgk ikan. hehe.

    ReplyDelete
  13. yer dyg,aku pon takot air.aritu try gi snorkelling,bukan takut snorkelling,tapi takot naik bot laju..xpasal2 takut bot terbalik haha

    ReplyDelete

Hello!