small advertisement

Saturday, May 23, 2009

ayaq oren jus satu!!!

Pukul sembilan setengah, bas akan bergerak dari Puduraya ke Parit Buntar. Tapi apa kes, dekat pukul sembilan aku dok tunggu LRT lagi kat stesen bandar tun razak.

Aku dah mula senak perut, pukul sembilan tak sampai-sampai LRT lagi. Kejap duduk, kejap berdiri. Kejap jalan ke sana, kejap jalan ke sini. Macam la aku buat camtu, LRT bole sampai cepat kan. Tapi gitula cara ekspresi aku kalau tengah kelam kabut.

Dua minit kendian, LRT sampai. Legaaaaaaaaaaaa! Naik-naik je, aku dah macam bikin satu wish sampai kat stesen Plaza Rakyat la-la tu jugak.

Tapi, dia berlalu ke Salak Selatan. Berenti turunkan penumpang, amik penumpang. Jalan. Berenti plak dekat stesen Cheras. Yang kat Cheras ni, lama plak dia berenti. Aisey... Tak payah la berenti lama-lama kalau semua penumpang dah turun, dah naik. Cepat la driver LRT.

Akhirnya sampai pukul sembilan suku dekat stesen Plaza Rakyat. Terus mulakan pecutan beratus meter. Terpacak depan papan kenyataan Transional, lima minit kendian dan belek-belek bas dah sampai belum. Terus meluru naik bas.

Dah naik bas, baru perasan. Aku tak makan lagi........... Waaaaaa... Takpe, nanti bas tu ada berenti rehat kat simpang pulai. Bole makan-makan kuih pau ke, beli kacang rebus ke. Paling penting bole beli air. Dahaga tu...

Bas memang berenti rehat tapi betul-betul kat Tol Ipoh. Waaaaaa... Mana ada gerai kat sini. Toilet je ade. Nak beli ape camni.... Hape pun tadak. Sobsobsob.

Pukul dua baru sampai Parit Buntaq..... Terus menuju ke kete wan, sembang-sembang sket dengan harapan sampai cepat kat umah. Sampai-sampai umah je, terus mengkedarah ayaq. Macam tak penah minum ayaq sebelum ni. Hahahaa... Ni kalau posa ni, dah kira setengah ari dah ni. Kn? =P

Bukti aku mengkedarah ayaq oren jus! heheh!

7 comments:

  1. Jap, sampai umah wan trus minum ayaq oren? ke takde kaitan dengan cerita ini, cuma luahan imiginasi sang penulis?

    ReplyDelete
  2. saya dah sertakan bukti yang saya memang minum ayaq oren.

    huhu...

    mau segelas?

    ReplyDelete
  3. tapi kan..aku tak brape gemor la bas ghenhti kat simpang pulai tu. mahal gile.

    uhuhh..

    ReplyDelete
  4. kenapa ko tak makan kotak dia tu sekalik. Ngeh3X... Sian ko ..

    ReplyDelete
  5. macha,
    klau naik bas transional tu, kl-pb, mmg dia berenti kt simpg pulai slalunya. tk dpt nk demand

    arryani,
    mula2 tu mmg nk blasah ngn kotak-kotak skali, tp nk kena simpan sket utk wan. karang derhaka plak. hahaaa.

    ReplyDelete
  6. Hentian simpang pulai okays lagi, klau dibuatnya mabuk g berenti kat hentian tanjung Malim ( Luar highway) Lagiiiii mahal. Jgnkata makanan Tandas pun kena bayar.

    ReplyDelete
  7. Wah..wah, siap dgn bukti plak tuh! Mcm le Kirana tak caya. Yg penting selamat pergi dan balik....

    ReplyDelete

Hello!