small advertisement

Friday, December 26, 2008

wishlist

Aku tak cuti arini. Bos aku ingin open ofis tatkala bangunan ni tengah sunyi kononnya. Ye, sangat gembira [baca: bosan]. Aku suka dengan cadangan bos aku tu. Terasa la kan bangunan ni mcm kami yang punya. Oleh itu, aku dah mula atur plan untuk arini.

Aku ingat aku nak tolong kemas-kemas bilik blakang tu. Bilik blakang tu bole dikatakan cam bilik stor la jugak. Pape je, sumbat situ.Padahal asal usul, meeting room untuk client. Tapi sekarang, jumpa client kt pantri je. Lantakla. Bos aku memang suka lepak pantri.

Then aku ingat nak susun-susun file yang berlambak tu. Dokumen pun dah bercampur aduk. Dokumen client A ade kt file client B. Camtu la lebih kurang. Meja aku ni pun, nk kena kemas apa yang patut. Tengok meja aku memang cun, tapi kalau ade yang dah tak pakai, kasik buang je la kan.

Lagi, nak kena call courier service. Nak courier 2-3 dokumen. Nak kena call client, tnye pasal kick off meeting tu nk held bile. Haa, menatang ape kick off meeting tu. Aku first time dijemput. So mne la nk tau sgt. Heheee..

By the way, since pagi tadi aku dengar topik arini kat Hot.Fm pasal checklist yang tak kesampaian untuk tahun 2008, aku rasa cm banyak jugak. Erk, nak tau ke. Weh, malu arr... Sebab ada tu, mmg tkleh nak achieve lagi dah. Takpela, aku list kan apa yang aku achieve tahun ni walaupun ade yang tkde dalam checklist sebenar.
  • Grad+berkonvo bersama kawan-kawan - Walaupun, FYP aku tak meet objective. Failure.
  • Stay kt KL dengan bonda - Setelah 5tahun dok kt negeri-negeri utara
  • Dapat keje lepas 1st intebiu. - Aku tk prepare pape. By dat time, aku tk confident untuk dapat keje ksebab pikir pointer tak brapa memuaskan.
  • Dapat offer keje lagi lpas dh keje - Saje pi test power kt subang. [time dh keje 4bulan kt sini]
  • Kete - Bole kira bape kali aku bwk kete ni sbb aku beli, bonda yang pakai. [tkde dlm checklist]
  • Credit card - Tah la ni satu kejayaan ke ape. But, aku swipe+sign untuk bonda. Then bonda bayar. Huhu [Pun tkde dlm checklist]
  • Put on weight - Bertambah dari 45kg ke 49kg tapi perot plak cm buncit sket. adeh~
  • Snap pic whole family together
Ni plak harapan aku untuk tahun 2009.
  • Increment atau/dan bonus yang best sempena sale yang aku buat
  • Intebiu dgn gomen lulus, seterusnya diserapkan dalam gomen - Aku dah dapat offer intebiu untk post yg aku minat. Doakan semoga aku dapat ek.
  • Decrease amount loan PTPTN - biarla berkurang serib dua
  • Maintain current weight, perot tknk buncit - Kurus sgt pun mcm tk bape cun. Ahaks
  • Relationship among family members erat - Tkmau masam-masam muka lagi. Cepat tua.
  • Segala urusan dipermudahkan+ dimurahkan rezeki
  • Tknk terjebak dgn anasir-anasir tidak baik
  • Savings biar kencang sket
  • Tenang+gembira+ceria - Tkmau sedih-sedih. Buang masa jerk~
Dah dah la kot. Banyak-banyak pun,kalau setakat wishlist tapi tkde pape tindakan, tak jadi jugak kan. Emm.. Ye aku tau. Entri kali ni sedikit berterabur [ye, bukan sikit tapi banyak]. Tapi macam ni la entri nye kalau sekadar untuk luahkan perasaan yg dicelah-celah hati tu.

Erk. Tak paham? Tak paham tkpela. Aku pun tengah 'weng' sket ni. Huhuu~

5 comments:

  1. N3 ni berterabur cam ati ko gak yg hancur sbb kena keje,hahaha.

    ReplyDelete
  2. hahaha.
    tahu tkpe.
    ko mmg memahami isi tersirat yg ade.

    ReplyDelete
  3. ala, jangan la weng...aku pun 2x5 ngan ko, kena keje juga arini...sampai nak tulih entri pun weng weng gak...huhu

    ReplyDelete
  4. Erm,harapan yang no 1 dan 2 tu sebenarnya ada kontra. Klau tahun baru nie increment naik let say Rm300. Total up gaji 2k++. And same time dapat offer keja kerajaan. Mana satu yang nak pilih?hehehe. Klau ikut dari susunan harapan mestilah no 1 cos dia diatas no 2.
    Jawab.Jgn tak jawab. ;)

    ReplyDelete
  5. yani_worldpeace,
    aku smpai skrg pn masih weng.

    alang,
    antara increment ngn gomen, pilih gomen kot. increment ni pn harapkan order je.

    ReplyDelete

Hello!